Apa yang perlu diberi perhatian semasa membeli bateri kering.

- 2021-05-26-

1. Pilih bateri mengikut keperluan anda. Contohnya: digunakan dalam lampu suluh, kamera, MP4, mainan elektrik dan peralatan lain yang memerlukan output arus yang besar, lebih baik menggunakan bateri mangan zink alkali (L). Gunakan bateri zink-mangan biasa (S, C, P) untuk alat kawalan jauh, jam dan peralatan lain dengan permintaan elektrik umum.

2. Perhatikan nisbah harga-prestasi bateri dan jangan percaya pada jenama asing. Sebenarnya, nisbah prestasi-harga banyak bateri jenama domestik lebih tinggi daripada produk asing yang serupa.

3. Perhatikan tempoh penyimpanan bateri. Jangka hayat bateri zink-mangan biasa adalah 2 tahun. Semasa membeli, anda harus memilih produk baru. Perbezaan antara bateri mangan zink alkali dan bateri mangan seng biasa dibahagikan kepada bateri mangan seng dan alkali biasa di mata orang biasa. Pada masa lalu, orang sering merasakan bahawa bateri tidak sehebat yang dibayangkan dalam penggunaan harian. Ini adalah perbezaan antara bateri zink-mangan alkali dan bateri zink-mangan biasa. Dalam penggunaan harian, peralatan elektrik aliran besar seperti flash, kamera, MP4, dan mainan elektrik dapat menunjukkan ciri-ciri bateri alkali dan bateri seng-mangan biasa.

Baterai zink-mangan alkali menggunakan lampu kilat selama 144 kali, filem kamera 8 gulungan, dan mainan diaktifkan selama 183 minit. Indeks ini 6.86, 4.38, dan 3.81 kali lebih baik daripada bateri zink-mangan biasa yang digunakan dalam tempoh yang sama, dan nisbah prestasi-harga juga 4.34, 2.78, dan 2.41 kali lebih baik. Bagi pengguna, bateri zink-mangan alkali boleh digunakan dengan keyakinan yang munasabah.